Tvorba cen pro malé podnikatele

Většina podnikatelů zakládá své firmy proto, že je daná práce baví. Chtějí stát na vlastních nohou, žít pružněji a budovat své živobytí na svých silných stránkách. Brzy si však začínají uvědomovat, jak obtížné je určovat ceny za služby, které poskytují. Již nejde jen o zábavu, ale o schopnost udržet se a uživit. Jak si účtovat to, co si zasloužíte?

Zajímejte se o reference a řiďte se jimi

Podnikatelé často berou své talenty a schopnosti jako samozřejmost, protože jsou pro ně přirozené. Pokud vás klienti chválí, poslouchejte je a vnímejte svou hodnotu z jejich perspektivy. Uvědomte si, že hodnota je vždy v očích kupujícího, nikoli prodávajícího.

Nejdříve pochopte problémy zákazníka

V prodejní situaci je vždy třeba nejprve pochopit klientovy problémy, než začnete mluvit o ceně. Zákazník není schopen vnímat peněžní hodnotu vašich služeb, dokud se s vámi nebude cítit natolik pohodlně, že vám svěří své problémy.

Oceňte hodinu své práce

Řada malých podnikatelů si účtuje hodinové sazby za své služby. Snadněji pak vidí, zda jsou dostatečně placeni. Zkuste si vytyčit minimální cenu za jednu hodinu své práce, kterou nebudete z žádného důvodu snižovat.

-kk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek