V business-to-business obchodování se často setkáváme s výmluvou, že daná kontaktní osoba neoperuje s rozpočtem, který by dovoloval koupi vašeho produktu. Překonat tento problém, který většinou značí pouze velkou ostražitost daného kupujícího, vyžaduje ze strany prodejce určitou kreativitu. Jaké jsou podle serveru EyesOnSales nejlepší reakce na tuto větu?
-
„Rozumím, nechci vám teď nic prodávat. Volám, abych zjistil, jestli je vaše firma s tím, co dělá, vůbec vhodným kandidátem na to, stát se naším klientem a zda by naše společnosti mohly v budoucnosti navázat spolupráci.“
-
„A proto jsou právě vám určeny naše služby. Naše společnost spolupracuje s řadou firem ve vašem oboru a naše produkty jsou navrženy tak, aby vám v dlouhodobém měřítku vydělaly nebo ušetřily peníze.“
-
„Chápu, řada podniků se v současnosti potýká s problémy. Mohu se zeptat, z jakého zdroje získáváte finance, pokud se vyskytnou neplánované, ale nutné výdaje?“
-
„To je zcela v pořádku. Ani jsem nečekal, že byste chtěl utrácet peníze za něco, o čem nic nevíte. Proto bych vám rád vysvětlil náš systém a vy se můžete rozhodnout, zda vás moje nabídka zaujala. Dovolte mi ale nejdříve několik rychlých otázek, abychom společně zjistili, jestli by vám byly naše služby k užitku.“
-
„Většina našich zákazníků je v těchto dnech obezřetná ve svých výdajích. Nemluvme vůbec o penězích ještě před tím, než zjistíme, jestli je vůbec náš produkt pro vás vhodný.“
-mm-