Cílem tohoto článku není kritika absolventů ani lidí ve věku 23 let. Chceme vysvětlit některé důvody, proč zběhlost na sociálních sítích sama o sobě není důvodem, aby je mladý člověk měl na starost jménem firmy nebo značky. Zvláště pokud máte mladou cílovou skupinu, je určitě vhodné mít podobného člověka v týmu. Nelze mu ale svěřit sociální komunikaci jako celek. Podívejme se na několik důvodů.
- Žádná škola nebo kurz nedokážou plně nahradit praktickou zkušenost. Na sociálních sítích se kombinují znalosti z marketingu, zákaznického servisu, public relations, krizové komunikace a brandingu. To vyžaduje značné zkušenosti.
- Rozumí vaší firmě? Chápe preference vašich zákazníků? Ví, v čem jako firma vynikáte a na čem chcete stavět? Dokáže to vše rychle vstřebat, pochopit a komunikovat navenek?
- Schopnost komunikovat je klíčová. Nejde jen o psaní, ale i o čtení mezi řádky, schopnost předvídat a nebrat věci doslovně. I to vyžaduje cit, který posílí zkušenost.
- Humor. Na sociálních sítích se člověk má bavit, že? Ale dokáže mladý člověk odhadnout hranici, kdy se už může fanoušků dotknout? Jistý výrobek na hubnutí ztratil řadu příznivců při pokusech fanoušky pobavit. První pokus byla fotografie tlustého buldočka s výzvou, aby páníčkové s sebou na procházku vzali i svého pejska. Druhý pokus byl silnějšího kalibru: Homer Simpson s vystrčeným pupkem hledal na inzerát ženu opačných kvalit. Dříve loajální fanoušci ztichli.
- Sociální komunikace se může rychle stát krizovou komunikací. Komunikace v reálném čase je náročná a vyžaduje promýšlet další kroky předem. V opačném případě rychle dochází k problémům. Chcete to risknout?
Existuje celá řada dalších důvodů, proč by podobnou práci měl mít na starost někdo zkušenější. Uveďme ještě jistou komunikační formu, nebo chcete-li etiketu, nutnost udržet si veškeré přístupy a hesla, či jiné myšlení současných absolventů, kteří málokdy chtějí natrvalo zakotvit a na některé věci nejsou a nechtějí být ještě dozrálí.
Sociální sítě jsou jen jedním z marketingových nástrojů. Je to součást celku, která má upoutat pozornost potenciálních zákazníků. Je proto třeba dobře se zamyslet, komu je svěříme a proč.
Jaké jsou vaše zkušenosti s najímáním absolventů do podobných pozic?
-th-