Zde jsou hlavní důvody, proč se úspěšní obchodníci rozhodnou pracovat v určité firmě, co je ve firmě nejvíce udržuje a jaké jsou naopak nejčastější důvody odchodu obchodníků z firem.
Nejčastější důvody příchodu do firmy
Chcete přilákat ty nejlepší odborníky? Samozřejmě. Musíte jim k tomu ale připravit vhodné podmínky. Toto jsou hlavní důvody, proč se top prodejci rozhodnou k firmě přidat:
- Spravedlivý systém odměňování. Top obchodníci se rádi překonávají, očekávají ale za to i adekvátní ohodnocení. Zjednodušeně řečeno platí, že pokud obchodník hodně prodá, měl by také hodně dostat.
- Firemní kultura. Kultura dané firmy by měla prodej uznávat jako vitální a hlavní součást činnosti firmy, nikoliv jako nutné zlo, jak se to v mnoha společnostech děje.
- Kolegové. Obchodníci si musejí s ostatními v týmu sednout. Příjemnost pracovního prostředí je hodně o atmosféře, v jaké pracujeme.
Důvody, proč obchodníci zůstávají
Udržet si kvalitní prodejce je přeci jen trochu něco jiného, než je nalákat. Zde jsou věci, které obchodníky udrží ve vaší společnosti:
- Moderní prodejní přístupy. Obchodníci se obecně rádi vyvíjejí a učí nové věci. Inspirující je proto pro ně práce pomocí inovativních, moderních technologií a přístupů.
- Možnosti vzdělávání. Firmy, které zcela opomíjejí školení zaměstnanců, si z dlouhodobého hlediska zadělávají na velký problém.
- Různorodost práce. Prodejci oceňují, když je jejich práce různorodá a zahrnuje více oblastí a aktivit.
Příčiny odchodu prodejců
Nyní zde máme ty nejčastější důvody, proč se obchodníci rozhodnou firmu opustit:
- Nedoceněnost práce. Pocit nedostatečného ocenění může mít příčinu jak finanční, tak i nefinanční.
- Nulový posun. Absence rozvoje zaměstnanců, žádný kariérní řád ani postup, zkostnatělost, špatné vyhlídky do budoucna. To vše může úspěšného prodejce velmi frustrovat.
- Špatné rozdělení rolí. Chybou v managementu se často stává, že role v týmu jsou nedostatečně rozděleny, a práce je proto chaotická a nesystémová. To může být pro samotný výkon prodejní funkce zcela fatální.
-mm-