Úspěch produktu ovlivňuje celá řada faktorů, z nichž ne všechny je možné ovlivnit. Selhání marketingu však zabránit můžete. Většina firem v tomto ohledu opakuje stejné chyby a nejčastěji jde o tyto tři:
- Vytváření špatných/unáhlených závěrů. Marketéři prostě příliš rychle udělají závěr z určitých informací a ten může být zcela mylný. Někdy nestačí sledovat čísla, ale je třeba ještě odhalit, co přesně se za nimi skrývá, proč jsou taková, jaká jsou.
- Posuzování jednotlivých kampaní individuálně. V současné době je cílem kampaně vybudování vztahu, dříve jím byla samotná transakce. Ta však zůstává metou, ke které je třeba zákazníky dovést. Přitom je často ovlivní celá řada kampaní: Jen se zkuste zeptat klienta, co ho motivovalo k rozhodnutí vyzkoušet produkt. Dozvíte se, že nejdřív se stalo tohle, pak tamto, někdo někde něco řekl, a tak dále… Je třeba pochopit, jak ho která kampaň ovlivnila. Pak teprve víte, co můžete dále vylepšovat. Nákupní proces je cesta a vy ji potřebujete dobře znát, abyste na ní zákazníka mohli doprovázet.
- Snaha o kopírování úspěchu někoho jiného. Stejná kampaň nemusí fungovat pro dvě firmy, i když jsou jejich výrobky podobné. Současný marketing je velmi komplexní a na úspěch má vliv celá řada věcí. Opět je tedy podstatné zaměřit se na perfektní znalost nákupního procesu z pohledu vašich klientů a pochopit vše, co je přitom ovlivňuje.
-th-