Všichni to dělají, ale málokdo tomu skutečně rozumí. Tak přesně to se dá říct o naší prezenci na sociálních sítích – a platí to jak pro lidi, tak pro firmy. Podívejme se níže, co jsme nejspíš na tohle téma už slyšeli, ale ve skutečnosti to není pravda.
- Výsledky vidíte ihned, protože sociální sítě fungují v reálném čase. To by znamenalo, že sociální sítě jsou zázračný nástroj. A zázraky neexistují. Budování komunity chvíli trvá, zrovna tak jako získávání její důvěry. Trpělivost přináší ovoce.
- Čím více sítí, tím větší dosah. Chyba. Jen proto, že budete všude, nezískáte víc lidí, a už vůbec ne ty správné lidi, tj. potenciální klienty. Vyplatí se věnovat čas přípravě a zjistit si, kde najdete ty, kteří vás zajímají. Větší množství platforem je vhodné opravdu jen pro hrstku společností.
- Čím více příspěvků, tím lépe. Pokud budou všechny mít přidanou hodnotu pro klienta, pak to tak být může a nezbývá než vám gratulovat. V opačném případě velkým množstvím nezáživných či opakovaných příspěvků akorát odradíte své publikum.
- Pokud vše zkontroluji párkrát týdně, bude to v pohodě. Sociální sítě jsou práce na plný úvazek v tom smyslu, že je třeba být k dispozici pro případ doplnění konverzace. Lidé totiž na internetu diskutují 24 hodin denně a součástí práce je tyto diskuze sledovat a dle potřeby se zapojit. Jinak podstata prezence na sociálních sítích ztratí svůj smysl.
- Sociální sítě se vyplatí, protože jsou zdarma. V podstatě ano, ale prakticky se toto každým dnem mění. Chcete-li být vidět, je třeba také investovat. Mít 2000 fanoušků totiž neznamená, že každý váš příspěvek se jim všem zobrazí a přečtou si ho. Přesto jsou náklady na jejich oslovení výrazně nižší než prostřednictvím jiných médií.
-th-