Zdá se vám, že content marketing je jen další moderní výstřelek a nemá tedy smysl se jím zabývat? Co na tom, že se firmy jako Coca-Cola snaží publikovat rozmanitý obsah svým jménem, je to prostě vlna, která za čas pomine, a všechno bude jako dřív. Nebo ne?
Portál PR Daily uvádí pět jasných důvodů, po jejichž přečtení se možná i vy rozhodnete začít se content marketingem vážně zabývat:
- Příliš mnoho informačního šumu. Všude okolo nabídky k nákupu. Všechny články o produktech jsou označené jako komerční sdělení. Jak se v té záplavě má spotřebitel vyznat? Možná díky tomu, že značka poskytuje nejen fakta o produktech, ale i jiné zajímavé a zábavné informace, jejichž čtení je příjemné.
- Lidé mají od nepaměti rádi příběhy. Rádi posloucháme zajímavé, zábavné a strhující historky. A klidně i o značce, kterou máme rádi. Content marketing využívá příběhy jako jeden z hlavních nástrojů.
- Lidé se chtějí zapojit a sdílet. Content marketing podporuje lidskou tendenci učit se, ptát se a povídat si. Pokud je obsah dobrý, lidé ho sdílí a budou o něm mluvit.
- Spotřebitelé vnímají pozorně organizaci, která vytváří obsah šitý na míru. To dokázal průzkum organizace Custom Content Council. Podle něj navíc 78 % spotřebitelů věří, že organizace, která vytváří takový obsah, má skutečnou snahu vytvářet silné vazby.
- Lidé rádi dělají informovaná rozhodnutí. Content marketing umožňuje ukázat produkt z jiného úhlu, přičemž poskytuje hodnotné informace. Sdílení odkazů, videí, nejlepší praxe či doporučení třetí strany v rámci upraveného obsahu poskytuje lidem právě tu poslední kapku, kterou potřebují k uskutečnění nákupního rozhodnutí.
Pokud shrneme výše uvedené body, je nad slunce jasné, že content marketing tu s námi bude dál. Rozumné značky budou či začnou naslouchat zákazníkům a podle toho přizpůsobovat svou obsahovou strategii.
-th-