Na celém světě jsou 2,4 miliardy uživatelů internetu a jejich počet nadále roste. Nejnovější studie od Mary Meeker a Liang Wu Internet Trends obsahuje celou řadu zajímavých poznatků o chování lidí na nových médiích. Co si ze základních 9 internetových trendů máme odnést pro marketing a PR?
- Televize a internet jsou nejdůležitějšími médii. Příklad za Ameriky je výmluvný: 42 % mediálního času věnují Američané televizi, 26 % internetu a pouhých 6 % tisku.
- Lidé mají rádi fotky. Denně jich nahrají 500 milionů. Značky tedy musí umět pracovat s vizuálními materiály.
- Uživatelé smartphonů je opravdu hodně používají. Sáhnou po mobilním zařízení přibližně 150krát denně. Přizpůsobte tedy podle toho svou komunikaci, např. webové stránky.
- Uživatelé doslova hltají videa. Každou minutu je nahráno 100 hodin materiálu na YouTube. Lidé milují videa, tak toho využijte.
- Vine. Tato šestivteřinová videa od ledna zaznamenala významný nárůst. Značky by se je měly naučit využívat.
- Facebook je obrovské médium, jehož vliv mírně klesá. Jde o jednu ze tří nejnavštěvovanějších webových stránek na světě, avšak počet uživatelů za posledních pár let poklesl. Přesto je tato platforma tak veliká, že by měla být využívána k promotion.
- Transparentnost je stále transparentnější. Lidé jsou na sociálních sítích tak provázaní, že lze de facto každého z nich považovat za reportéra. Proto by podle toho značky měly jednat, tedy chovat se čestně a transparentně. Jakákoliv chyba se mezi lidmi rozšíří až příliš rychle.
- Internetové návyky se i nadále budou rychle měnit. Do dvou let vzroste počet připojení z aut a přes televize. Přibude způsobů, jak oslovovat spotřebitele v reálném čase.
- QR kódy jedou dál. Je za loňský rok v Číně stoupl počet uživatelů QR kódů ze 2 na 9 milionů. Stále jde o efektivní doplněk kampaní, možnost informovat zákazníka a být zkrátka při ruce.
-th-