9 internetových trendů z pohledu marketingu

Ilustrační snímek

Na celém světě jsou 2,4 miliardy uživatelů internetu a jejich počet nadále roste. Nejnovější studie od Mary Meeker a Liang Wu Internet Trends obsahuje celou řadu zajímavých poznatků o chování lidí na nových médiích. Co si ze základních 9 internetových trendů máme odnést pro marketing a PR?

  1. Televize a internet jsou nejdůležitějšími médii. Příklad za Ameriky je výmluvný: 42 % mediálního času věnují Američané televizi, 26 % internetu a pouhých 6 % tisku.
  2. Lidé mají rádi fotky. Denně jich nahrají 500 milionů. Značky tedy musí umět pracovat s vizuálními materiály.
  3. Uživatelé smartphonů je opravdu hodně používají. Sáhnou po mobilním zařízení přibližně 150krát denně. Přizpůsobte tedy podle toho svou komunikaci, např. webové stránky.
  4. Uživatelé doslova hltají videa. Každou minutu je nahráno 100 hodin materiálu na YouTube. Lidé milují videa, tak toho využijte.
  5. Vine. Tato šestivteřinová videa od ledna zaznamenala významný nárůst. Značky by se je měly naučit využívat.
  6. Facebook je obrovské médium, jehož vliv mírně klesá. Jde o jednu ze tří nejnavštěvovanějších webových stránek na světě, avšak počet uživatelů za posledních pár let poklesl. Přesto je tato platforma tak veliká, že by měla být využívána k promotion.
  7. Transparentnost je stále transparentnější. Lidé jsou na sociálních sítích tak provázaní, že lze de facto každého z nich považovat za reportéra. Proto by podle toho značky měly jednat, tedy chovat se čestně a transparentně. Jakákoliv chyba se mezi lidmi rozšíří až příliš rychle.
  8. Internetové návyky se i nadále budou rychle měnit. Do dvou let vzroste počet připojení z aut a přes televize. Přibude způsobů, jak oslovovat spotřebitele v reálném čase.
  9. QR kódy jedou dál. Je za loňský rok v Číně stoupl počet uživatelů QR kódů ze 2 na 9 milionů. Stále jde o efektivní doplněk kampaní, možnost informovat zákazníka a být zkrátka při ruce.

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily