V minulosti bylo možné pomocí dokonalé marketingové prezentace prodat téměř cokoliv. V dnešní době ale potřebujete něco mimořádné. Něco, čeho si lidé všimnou, zaujme je to a budou o tom mluvit. Marketingový guru Seth Godin za tím účelem nabízí 9 rad, jak takový produkt vytvořit.
- Vytvořte poptávku tím, že váš produkt bude výrazně odlišný. Jděte za hranice: Produkt musí být super rychlý, super pomalý, velmi exlusivní či extrémně levný, obrovský nebo miniaturní. Zjistěte, která z těchto hranic vám přinese největší marketingový efekt.
- Hra na jistotu je tím největším rizikem. Na trhu je příliš mnoho hráčů, než abyste měli šanci vydělat peníze jako „jeden z mnoha.“
- Když se něco nepovede, spočítejte ztráty a jděte dál. Pokud je jasné, že produkt není zcela mimořádný, raději se pohněte dál. Když totiž lidé ihned neuvidí něco, o čem by měli začít mluvit, nemají další investice do produktu smysl.
- Nenabízejte produkt masově. Začnete vybranými skupinami. Ti první jsou nejdůležitější – právě ti pak budou o vás mluvit a rozšiřovat povědomí ostatních. Proto vybírejte pečlivě.
- Najděte demografickou skupinu, která vám přinese nejvyšší zisk. Tzn. ti, kterým produkt nejdříve nabídnete, by o něm měli vyprávět právě této skupině. Můžete zvážit, jak za to obě skupiny odměnit.
- Využijte krize. Je jednodušší vyniknout v době, kdy se všichni bojí něco nového riskovat. Kromě toho je to období, kdy lidé uvažují o změně dodavatele.
- Změňte své myšlení. Nemusíte být géniové, abyste vytvořili super produkt. Ale musíte správně uvažovat o strategii a o tom, čeho chcete dosáhnout.
- Použijte levné distribuční kanály. Jestliže jste vyzkoušeli řadu odbytových možností, použijte ty nejlevnější. Každá distribuční cesta dokáže vytvořit poptávku. Proč si nesnížit náklady?
- Nesázejte na jednorázový zázrak. Tj. jakmile se vám podaří vytvořit mimořádný produkt a dostat ho na trh, začněte uvažovat o dalším. Nebojte se znovu zariskovat. Šokujte svou cílovou skupinu znovu – zvláště když už ji znáte. Ale nezapomeňte, že co bylo mimořádné tehdy, už nemusí být vůbec zajímavé.
-th-