Po změnách na Facebooku koncem loňského roku je nad slunce jasné, že reklamní podpora Facebookové stránky bude v roce 2014 opravdu důležitá. Přesto se ozývají kritici, kteří o reklamě na Facebooku šíří celou řadu mylných informací. Social Media Today pro vás vybralo hned šest, se kterými se setkáváme nejčastěji.
Mýtus 1: Facebooková reklama nefunguje. To platí ale o každé nesprávně řízené kampani na jakémkoliv médiu, Facebook nevyjímaje. Reklamní kampaň funguje, když ji správně připravíte a plně využijete veškeré možnosti zacílení, které Facebook nabízí. Někdy stojí za to požádat o radu odborníka.
Mýtus 2: Nelze sledovat návratnost. Facebook nabízí zabudované nástroje, které vám přesně ukážou, čeho jste placenou kampaní dosáhli. Tato čísla můžete dále srovnat s výstupy ze svých Google Analytics či dalších nástrojů, které k hodnocení své internetové činnosti využíváte.
Mýtus 3: Příspěvek lze podpořit jen směrem k rozšířené komunitě. Chcete-li cílit přesněji, nabízí se nástroj Power Editor. Každopádně rozhodně jde o nepravdu.
Mýtus 4: Získat nové fanoušky je skoro zadarmo. Tenhle mýtus způsobují agentury, které prodávají fanoušky pod cenou formou automatického „lajkování,“ kterým zpravidla nezískají skutečné potenciální zákazníky.
Vyplatí se raději si připlatit a získat na stránku takové fanoušky, kteří mají potenciál stát se i platícími zákazníky a generují tak vyšší ROI.
Mýtus 5: Je dobré zacílit široce. Řada marketérů stále cílí jen dle demografických kritérií. Pokud však nemáte skutečně masovou značku, vyplatí se na Facebooku spíše užší cílení dle zájmů. Získáte kvalitnější publikum za nižší cenu.
Mýtus 6: Cílení na přátele fanoušků má velký účinek. Kdysi možná, dnes je to vnímáno spíše jako plýtvání. Lidé mají velmi různorodé přátele počínaje rodinou, přes kolegy v práci, děti svých přátel až po sousedy. Proto je vhodné takto různorodou skupinu podrobněji zacílit podle toho, jak mohou zapadat mezi potenciální zákazníky. Náklady na získání fanouška se tak výrazně sníží.
-th-