LinkedIn se stává plnohodnotným hřištěm v oblasti content marketingu: Minulý měsíc oznámil dostupnost své bloggerské platformy všem uživatelům. První myšlenka, která marketéra po přečtení této zprávy napadne, nejspíš bude: „Zase další platforma, kde budu muset trávit čas a vytvářet pro ni obsah.“
Podívejme se tedy podrobněji, zda to stojí za to či nikoliv.
Výhody
- Rozšíření dosahu. Jakmile na LinkedIn vložíte článek, bude tento veřejně přístupný, tzn. nejen pro vaše kontakty. Bude-li opravdu dobrý, může ho LinkedIn rozeslat jako součást vybraného obsah ve svých newsletterech.
- Možnost ukázat své znalosti. Dosud bylo možné pouze publikovat statusy, odkazy, nebo se účastnit diskuzí ve skupině. Nyní je mnohem lepší možnost prokázat, jaká je hloubka vaší expertízy.
- Doplnění komunikace značky. Možnost dopodrobna prodiskutovat specifika vašeho konkrétního trhu a ilustrovat, jak mu rozumíte. Navážete přitom další zajímavé kontakty.
Nevýhody
- Příliš velké množství obsahu, který si bude konkurovat. Tedy stejná situace, která se nyní děje na Facebooku – uživatelé budou zahlceni.
- Platba. Kdo chce více čtenářů, bude muset své články inzerovat. Tato funkce již funguje. Čím více obsahu, tím větší nutnost za jeho zviditelnění platit.
- Obsah na cizím území. Publikujete pro lidi, o kterých na rozdíl od vlastní platformy nic nevíte. Hrajete podle cizích pravidel.
Má to tedy smysl?
Nejprve se zamyslete, zda LinkedIn zapadá do vaší strategie sociálního marketingu. Jedna věc je mít zde profil – to je dnes již samozřejmostí. Aktivní účast je ale jiná kapitola. Kolik času tráví vaše cílová skupina na LinkedIn? Jsou i jiné možnosti ilustrovat vaše schopnosti a znalosti? Odpovědi na tyto otázky vám pomohou rozhodnout se, zda novou příležitost využít či svůj čas alokovat do tvorby jiného obsahu.
-th-