Chcete, aby se váš obsah stal viráně úspěšnou kampaní? Server Inc.com publikoval několik rad jak na to.
1) Stanovte si jasné cíle
To je základní rada pro všechny marketingové taktiky. Ujasněte si, čeho konkrétně chcete dosáhnout a a určete si ukazatele výkonnosti, které můžete měřit.
2) Věnujte dostatek času tomu, abyste opravdu poznali cílovou skupinu zákazníků
Například muži a ženy vnímají marketingový obsah odlišně. Muži reagují s větší radostí, ženy více emocionálně. Cílové skupiny jsou ale samozřejmě daleko složitější. Klíčem k úspěšnému zaujetí publika je vědět, co lidé z dané skupiny považují za důležité a co působí na jejich emoce. Zaujmete-li emoce publika, máte šanci, že váš obsah bude sdílen.
3) Zjistěte, co lidi přiměje sdílet
Podle studie New York Times musíte přinést hodnotný a zábavný obsah, nabídnout ostatním definici o sobě, tvořit a udržovat vztahy a v neposlední řadě sami sebe realizovat. Obsah, který má šanci stát se virálem, je ten, který působí na emoce. Snažte se v lidech vzbudit překvapení, nadšení nebo úžas.
4) Zkoušejte různé nápady
Vymyslete nejrůznější návrhy. Poté je podrobte otázkám jako: Přináší nápad něco nového?, nebo starou informaci v novém kabátě? Pochopí lidé rychle o čem to je? Zapůsobí obsah na mé cílové publikum? Pokud bude kampaň úspěšná, dosáhne cílů, které jsem stanovil?"
5) Zajímavý obsah
Vizuální obsah se snadno chápe, tím pádem má vyšší šanci stát se virální kampaní. Nezapomeňte, že obsah by měl být pohodlně sdílený na různých platformách. Obrázky mají výhodu oproti dlouhým příběhům. U videa hrozí, že se divák začne nudit, musí tedy obsahovat dramatické nebo překvapivé momenty. Práci si dejte s titulkem. Dobré jsou ty, které u diváka vzbuzují touhu dozvědět se víc.
Příkladem úspěšné virální kampaně z poslední doby je „kbelíková výzva“. Více o ní se dozvíte v našem předchozím článku 6 tipů, které se můžete naučit od kbelíkové výzvy.
-ka-