Facebook od ledna omezuje počet reklamních příspěvků zobrazovaných na stránkách, které si vedou firmy. Většina velkých sociálních médií se začíná zaměřovat na generování zisku. Pro podnikatele to znamená, že pokud budete chtít zasáhnout své publikum, budete si za to muset zaplatit. Financování je však pouze jedním z důvodů, proč není dobré spoléhat se výlučně na marketing skrze sociální média, které popsal Prdaily.com.
Reklamy na sociálních sítích nemusejí být nutně efektivní
Problémem je také to, že platby za reklamy na sociálních sítích se nutně netransformují do dalších příjmů, navíc někteří výzkumníci zpochybňují efektivnost těchto reklam. Neznamená to samozřejmě, že máme opustit svět sociálních sítí, ale musíme začít více přemýšlet, kde utratíme své peníze.
Sociální sítě vám nepatří
Pokud vás na sociálních sítích sleduje spousta fanoušků, měli byste si uvědomit, že to nejsou vaši zákazníci, ale zákazníci sociálních médií. Fanoušci vás sice sledují, ale nejste to vy, kdo ovlivní, co vaši fanoušci ve výsledku uvidí nebo udělají. Budování podnikání na cizí platformě tedy není ideální.
Sociální sítě jsou skvělými prostředkem pro hledání nových klientů. Konečným cílem práce se sociálními sítěmi by mělo být to, aby se potenciální zákazníci dostali na vaše webové stránky nebo aby se přihlásili k odebírání vašich e-mailů. Jakmile totiž dostanete tyto zákazníky ze sociálních sítí na vaše stránky, získáte větší šanci, že se kompletně seznámí s vaší nabídkou. Můžete pak uskutečnit několikanásobné prodeje a získat dlouholeté zákazníky. Základem by měly být vaše webové stránky, ne sociální sítě.
Jednotvárná strategie je neefektivní
Nejlepší marketingová strategie je ta, která je různorodá. Je důležité nebýt odkázáni pouze na jednu strategii. Vytvořte tedy ze sociálních sítí pouze jednu část vašeho marketingu. Pokud úspěšnost sociálních sítí ve vašem podnikání začne klesat, nemusíte se obávat pádu celého vašeho podnikání. Snažte se do strategie zapojit i inovace.
-ka-