Content marketing má být zaručeným způsobem, jak uspět v současném světě internetového marketingu. Cílem je získávat nové kontakty a přeměňovat je na zákazníky. V rámci snahy o jeho naplnění se však objevují chybné praktiky, kterými svůj cíl nenaplníte. Na co je tedy třeba dávat pozor?
- Množství vytvářeného obsahu. Máte na měsíce dopředu vytvořený harmonogram publikace určitého obsahu a toho se držíte? Ale co když zrovna nejsou na obzoru žádné kvalitní zdroje informací? Pamatujte – podstatné je, aby obsah informoval o něčem užitečném, případně novém, ideálně obojí. Někdy je lepší dát si raději přestávku než psát o něčem jen proto, abyste něco napsali. Každý váš příspěvek musí být čtivý, nebo virální, nebo musí zanechat velký dojem. Jedině tak značka vytváří hodnoty a stává se autoritou ve svém oboru.
- „Úžasná značka.“ Nejlepší praxí content marketingu je vytváření obsahu, který vůbec nepůsobí marketingově. Měl by pomáhat zákazníkovi. Tečka. Jakákoliv snaha o prezentaci vaší skvělé značky bude působit jako normální reklama, tzn., nezískáte důvěru čtenářů. Při tvorbě obsahu mějte proto vždy na mysli své klienty – co je zajímá? Co by jim pomohlo? Při splnění této podmínky si můžete dovolit jednou za čas přidat zprávu o sobě, např. představit nový produkt.
- Stačí dobrý obsah a ostatní už přijde. Tak to bohužel není pravda. Nejdřív je třeba mít kvalitní obsah, pak ho musíte dostat mezi lidi. Nejlépe pomohou sociální sítě – nejdříve Twitter, posléze odkazy na obsah z Facebooku a např. Pinterestu. Pokud publikujete e-book nebo zajímavou infografiku, rozešlete odkaz e-mailem na své kontakty. Budete-li sdílet obsah svých partnerů, můžete od nich očekávat totéž – využijte toho! Pokud se vám nějaký článek opravdu vydaří, využijte i placené odkazy – např. na LinkedIn nebo Googlu. A pokud chcete opravdu originální způsob, jak upoutat na nový obsah, vložte odkaz do svého e-mailového podpisu a požádejte o totéž své zaměstnance.
Shrnutí, aneb váš nový akční plán
Není nutné neustále chrlit nový obsah, ale je třeba se soustředit na opravdu významné věci. Nepíšete o značce, ale snažíte se zaujmout současné i potenciální zákazníky tím, co je pro ně užitečné. Jakmile je obsah vytvořen, je třeba ho aktivně propagovat. Teprve pak může content marketing přinášet výsledky.
-th-