Efektivnější průzkum? Zkraťte to

Ekonomická krize se promítá do všech oblastí, včetně provádění zákaznických průzkumů. Telefonické průzkumy již nejsou tak efektivní (v USA například kvůli zákonným omezením) a totéž platí i pro internetové průzkumy. Přispívá k tomu nárůst nevyžádané elektronické pošty, ale i rostoucí počet uživatelů mobilních zařízení, přes která přistupují na internet, ale již se nezabývají průzkumy.

Průzkumy přesto zůstávají osvědčeným způsobem získávání dat o zákaznících. Článek proto přichází s tipy, jak je využít efektivněji.

- Určete si cíl a držet se jej. Než začnete vytvářet průzkum, měli byste vědět, jaké informace chcete získat.

- Zvolte správný počet respondentů. Zvažte, zda vás zajímá celá populace, nebo jen určitá její část. K získání potřebné účasti budete pravděpodobně potřebovat také pobídky, urgence a jasné vymezení termínů.

- Volte objektivní otázky. Špatně formulovaná otázka vede k nepřesným závěrům. Respondenti by neměli vidět váš postoj ani žádné dvojznačnosti.

- Zkraťte to. Vytvářejte kratší průzkumy a uvidíte, jak poroste počet respondentů. Odstraňte otázky, které přímo nesouvisejí s cílem průzkumu nebo se opakují.

-kk-

Zdroj: Target Marketing Magazine - web amerického čaospisu o direct marketingu a komunikaci se zákazníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje Target Marketing Magazine