Content marketing figuruje na marketingových webech stále dokola již 5 let. Marketéři vědí, že „nějak“ funguje, proto se o něj pokouší často bez stanovení konkrétních cílů. V ještě horších případech se domnívají, že content marketing znamená, že musí mít na webové stránce elektronickou verzi svých brožur a letáků.
Skutečné přínosy content marketingu jsou dnes již vcelku známé a nyní jsou díky informacím společnosti QuickSprout k dispozici i konkrétní data. Podívejme se na nejzajímavější z nich:
- Zajímavý obsah je jedním ze tří hlavních důvodů, proč lidé vyhledávají firmy a značky na sociálních sítích.
- Firmy, které mají vlastní blog, získávají o 97 % více kontaktů na potenciální klienty.
- 61 % zákazníků tvrdí, že mají z firmy lepší pocit, když má také vlastní blog.
- 50 % zákazníků čerpá informace díky content marketingu.
Jak content marketing ovlivňuje pořadí ve vyhledávačích?
- Webové stránky s blogem mají v průměru o 434 % více zaindexovaných stránek.
- Stránky na první straně vyhledávačů obsahují zpravidla od 2032 do 2494 slov.
- Obsahově zajímavé stránky získají o 97 % více odkazů.
- Stránky s více než 1500 slovy jsou častěji retvítované či označované na Facebooku „to se mi líbí.“
Content marketing má smysl. Ale je třeba jej vytvářet koncepčně s dlouhodobými cíli tak, abyste uspěli v konkurenci 27 milionů nového obsahu, který je vytvářen každý den.
-th-