Náctiletí jsou mnohem více propojení přes sítě než starší věkové skupiny. Zvládají multi-tasking, přeskakují od jednoho zařízení k druhému a mají problém důvěřovat značce. Podle informací MTV je pro ně obsah nejdůležitější, ale musí být interaktivní, mobilní a umožnit sociální zážitek.
Podívejte se, jaká další zajímavá zjištění o mladých lidech publikoval časopis Marketing Week:
- Současní osmnáctiletí lidé používají sociální sítě, chat a textové zprávy ke kontaktu s blízkými více než 50x každý den.
- Náctiletí jsou překvapivě uvědomělejší a opatrnější v otázkách soukromí, než lidé mezi 18 a 24 lety. Lépe chrání osobní informace. Nechová-li se firma dostatečně otevřeně, raději vyplní falešné informace.
- Náctiletí zvládají výborně multitasking a dělí svou pozornost mezi různá zařízení, aniž by ztratili přehled o obsahu. Umí tedy zpracovat současně několik informačních zdrojů.
- Současní mladí lidé mají obrovské množství volnějších spojení. Je pro ně tedy snadné změnit značku. Naopak pro marketéry je těžké s nimi navázat dlouhodobý vztah.
- Lze tvrdit, že mladí lidé očekávají stejné služby napříč komunikačními kanály. Začnou např. na svém mobilním telefonu, a pak chtějí plynule navázat na jiném zařízení. Kromě toho je nutné udržet jejich pozornost kvalitním obsahem.
- 65 % lidí pod 18 let uvádí, že mobilní internet je právě pro lidi, jako jsou oni, kteří potřebují být stále online. To samé si myslí jen 48 % v populaci 18-24 let.
- Do 18 let je mobilní internet využíván především ke komunikaci a zábavě, u starších vede potřeba být informován.
- Současní náctiletí na internetu vyrostli. Automaticky očekávají, že všichni (firmy) budou uvažovat jako oni a budou připojení.
- Jsou netrpěliví, mají vysoké nároky a vyžadují okamžitou pozornost (ne nutně řešení, ale jakoukoliv reakci).
- Telefon a e-mail je u těchto skupin stále dobře přijímán a je i vyžadován.
Spotřebitelské zvyklosti se mění a u náctiletých je to nejvíce patrné. Značky musí pochopit a přijmout jejich způsob komunikace, aby zůstali dost relevantní.
-th-