45 procent evropských spotřebitelů vnímá reklamu na mobilních zařízeních a 29 procent na mobilní reklamu reaguje. Třetina těch, kteří na mobilní reklamu reagují, pak na jejím základě pravděpodobně uskuteční nákup. Vyplývá to z aktuálních zjištění mezinárodní organizace Mobile Marketing Association (MMA).
Autor studie Peter Johnson z MMA hovoří o vysokém povědomí a účinnosti mobilní reklamy v Evropě. Největší pravděpodobnost nákupu na základě mobilní reklamy vykazují uživatelé mobilních telefonů z Německa (49 %). Následují Britové (47 %) a Francouzi (22 %). 47 % Britů, 49 % Němců a 30 % Francouzů pak za takový nákup zboží či služeb utratí 5 až 20 eur nebo liber.
Pokud jde o nejčastěji nakupované produkty, na základě mobilní reklamy se nakupuje především obsah pro mobilní zařízení, jako jsou mobilní aplikace, hudba a hry. Největší zájem projevují mladí lidé.
-kk-