Po zkušenostech s automatickými systémy pokoušejícími se vyřešit komplexnější problém si většina zákazníků raději počká na kontakt s živým zástupcem firmy. Nejhorším scénářem je, když klient na konci zjistí, že vlastně nic nevyřešil a musí zavolat telefonickou podporu tak jako tak. Nemuselo by tomu ale tak být. Na vině bývá někdy nefungující technologie rozpoznání hlasu a příliš mnoho výzev (…stiskněte jedna pro…, dvojku… atd.), které se ještě dále větví - zákazník se pak „ztratí“ a musí začínat znovu od začátku.
Dalším negativem je, pokud systém vůbec neobsahuje požadovanou kategorii; ještě horší situace nastává, pokud je dostupný jenom IVR bez možnosti využít kontaktu s živým zástupcem podniku. Většina lidí je ochotna využít automatizovaných systémů – pokud ovšem vědí, že v případě potřeby se mohou obrátit i jinam. Lidský faktor by proto neměl být přehlížen.