Tentokrát však není řeč o e-shopech. Nový výzkum časopisu Marketing Week přišel s tím, že příliš velký výběr vytváří v nakupujících pocit „napětí za nakupování.“ Zřejmě až 41 % spotřebitelů z Velké Británie, USA a jihovýchodní Asie si dělá starosti s tím, co vlastně kupují.
Dalším problémem je přemíra informací, kterými jsou zákazníci zahlcováni. Díky tomu jim jakýkoliv výběr trvá déle.
Tradiční marketingový model, kdy se vytvoří povědomí o produktu, posléze dojde k uvažování o koupi, vyzkoušení a nákup, se stává neúčinný díky velkému počtu alternativ. Výběr i jednoduchých položek, jako je pomerančový džus, je složitý, když si spotřebitel má vybrat z 20 druhů.
Nový marketing by tedy měl fungovat pomocí modelu „učení, důvěra a váha informací.“ Učením se míní, že by značky měly pomoci spotřebitelům dozvědět se o zboží to podstatné. Důvěra používá testy a spotřebitelská hodnocení, která pomohou udělat rozhodnutí. Zde jsou významným prvkem i tzv. obhájci značky.
„Váha“ znamená, že zákazník bude mít přístup ke klíčovým informacím a návodům, pomocí nichž lze jednotlivé značky porovnat, tedy zvážit.
Podle tohoto návodu již postupují některé řetězce ve svých internetových prodejnách. Na snadno dostupných místech umožní nákup pomocí jednoduchých aplikací. Kromě toho jsou digitální technologie využívány k usnadnění nákupního rozhodování také přímo v prodejnách.
Zjednodušení nákupu by podle všeho mělo mít velký vliv na to, zda lidé budou o nákupu uvažovat a zda k nákupu vůbec dojde. Pokud značky poskytnou správné množství a kvalitu informací a předají je prostřednictvím vhodných komunikačních kanálů, mohou samy chování spotřebitelů příznivě ovlivnit.
-th-