Webové služby jsou prostě jen cestou, jak mohou různé programy spolu komunikovat a sdílet data. Díky vypjatým rozpočtům na IT nebudou pravděpodobně společnosti příliš ochotny investovat své peníze do slibných, ale dosud neprověřených technologií, zejména pokud nabízejí jen postupné změny. Například praktické využití třetí generace bezdrátových sítí je podle analytiků stále ještě otázkou několika let. Dalším oborem je správa dat, jejíž obtížnost je jedním z častých důvodů neúspěchu CRM – to vede dodavatele systémů k investicím do vylepšování nástrojů pro management znalostí.
Produkty založené na evidenci popisných dat (metadat) umožňují uživatelům přístup k informacím nezávisle na tom, kde se údaje nacházejí, což je ve srovnání s minulostí, kdy bylo usilováno o soustředění všech dat do jedné databáze, odlišné. Analytické nástroje se také mění – nynějším názorem je, že efektivní systém by měl pomoci uživateli rozhodnout se v reálném čase, v jednom okamžiku.