Facebook je naprostou jedničkou mezi sociálními sítěmi co do počtu lidí dovedených do internetových obchodů, ale i mírou konverze těchto kontaktů. To je hlavní závěr studie společnosti Shopify, která funguje na bázi pronájmu internetových obchodů a údaje zjišťovala měřením provozu na stránkách svých klientů.
Dominance Facebooku by sama o sobě nebyla tak překvapivá, kdyby se nejednalo o celých 85 % objednávek získaných ze sociálních sítí. Tak vysoká čísla neočekávali ani skalní příznivci tohoto marketingového kanálu.
Shopify využívá k podpoře svých obchodů celou řadu sociálních sítí, z nichž některé zatím nejsou v České republice příliš rozšířené. Průzkum zahrnoval Facebook, LinkedIn, Google+, Twitter, YouTube, Instagram, Pinterest, Reddit, Vimeo, Vine, Hacker News a Polyvore. Podívejme se na další zajímavá zjištění:
- Facebook dovede 63 % všech návštěvníků, kteří přijdou ze sociálních sítí.
- Pinterest přivede více než Twitter (13 % vs. 10,5 %).
- Nejvyšší hodnota objednávek přišla z Polyvore, poté těsně následuje Instagram.
- Nejvyšší míra konverze je 1,85 %. Dosahuje jí pouze Facebook.
- Z hlediska nárůstu počtu objednávek z jednotlivých sítí v roce 2013 dominoval Reddit následován Facebookem a LinkedIn.
- Průměrná hodnota objednávky z LinkedIn resp. z Google+ je o 20, resp. 30 % nižší než hodnota objednávky z Facebooku.
- Míra konverze je na po Facebooku rovněž vyšší než 1 % na sociálních sítích Vimeo, YouTube (obojí 1,16 %) a Instagram (1,08 %).
- V některých odvětvích není dominance Facebooku tak patrná. Např. v oblasti sběratelství a starožitností jednoznačně vede Pinterest (74 % objednávek získaných ze sociálních sítí).
Tato studie možná přivede k přehodnocení sociální strategie celé řady marketérů. Sami autoři studie uvádí, že pokud jste v maloobchodním odvětví, kde dominance Facebooku není tak silná, je vhodné použít kombinaci jiné sociální sítě společně s facebookovou stránkou.
-th-