E-mail má své stálé místo v marketingu i PR. Kromě toho je i běžným komunikačním kanálem s obchodními partnery a agenturami. A v nejbližší době jím i zůstane. O to zajímavější jsou proto zjištění softwarové společnost GetResponse, která prozkoumala 21 milionů e-mailů zaslaných svými klienty v prvním čtvrtletí roku 2012. Nejzajímavější poznatky jsou, že:
- Téměř čtvrtina e-mailů je otevřena do hodiny od doručení. Poté pravděpodobnost otevření a/nebo prokliku výrazně klesá.
- Největší podíl prokliků je ráno okolo 8. a 9. hodiny, odpoledne v 15 a večer ve 20 hodin.
- Nejvíce e-mailů je otevřeno také ráno okolo 8. a 9, odpoledne pak okolo 15. a 16. hodiny.
- K odesílání e-mailů dochází nejčastěji dopoledne mezi 6. hodinou ranní a polednem.
Nejefektivnější doba k oslovení zákazníků je tedy v době, kdy běžně kontrolují poštu. Nejlépe ráno nebo v časných odpoledních hodinách.
-th-