Konec tradičního marketingu

Podle renomovaného specialisty na marketing, Billyho Lee, už tradičnímu marketingu definitivně odzvonilo. Signály jsou zcela zřejmé:

  1. Zákazníci nevěnují pozornost tradičním komunikačním nástrojům. Několik studií již prokázalo, že na rozhodovací proces nemá klasický marketing významný vliv. Lidé si informace zjišťují po svém – nejčastěji pomocí internetu, referencí spotřebitelů a WOM.
  2. Ředitelům firem došla trpělivost. Studie Fournaise Marketing Group v roce 2011 přinesla zdrcující výsledky. 73 % z celkového počtu 600 ředitelů firem v ní tvrdí, že šéfové marketingu postrádají důvěryhodnost a schopnost zajistit růst firmy. 72 % uvedlo, že je nebaví stále alokovat další zdroje, aniž by jim bylo řečeno, jaký budou mít vliv na růst odbytu, a 77 % vadí, že hodnota značky nejde jasně vyjádřit jako součást kapitálu firmy.
  3. Ve světě sociálních médií již tradiční marketing nedává smysl. Klasický model, kdy organizace najme zaměstnance či externí partnery, kteří se zákazníky nemají vůbec nic společného a mají zcela jiné zájmy, jejichž úkolem je přesvědčit nakupující, aby více nakupovali, je prostě zcestný. Nejlepším příkladem nesmyslnosti tradičního marketingu je nekonečná debata na téma, zda marketing na Facebooku funguje či nikoliv. A v tradičním pojetí zde pochopitelně nefunguje.

 

-th-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review