Facebook je mimořádně úspěšný díky tomu, že vyvolává velkou emoční reakci. Proč to tak je? Právě to zjišťovala studie kalifornské firmy NeuroFocus, kterou zadala právě společnost FaceBook.
Studie sledovala, jak lidský mozek reaguje na webové stránky Facebooku, Yahoo a The New York Times. Facebook získal největší pozornost, nejvyšší emoční zapojení a informace z něj si lidé pamatovali.
Podle šéfa NeuroFocus, A. K. Pradeepa, je to právě díky obličejům. Již od dětství se totiž všichni učíme rozeznávat emoce z obličejů lidí kolem nás a díky tomu se právě obličej stal bránou k našim emocím.
Rovněž díky obličejům je Facebook tak populární. Když se totiž na Yahoo nebo The New York Times objevují v článcích obličeje, emoční úroveň měřená pomocí EEG se na sledovaných webstránkách mírně srovnala.
Společnost Facebook si nechala vypracovat studii emočního spojení s uživateli, aby ji použila při prodeji reklamních ploch. NeuroFocus již v minulosti srovnával reklamu Visa na Facebooku s televizní reklamou. Také zde získal Facebook vyšší skóre v emočním zapojení uživatele.
-th-