Products develop, market situations keep changing and people change their minds. This is why you should re-approach prospects that already rejected you after some time, especially if you felt that there is a potential that they would decide in a positive way in the future. What should an e-mail look like that reminds the prospect of the existence of your product? Here are several tips.
Mention that you are contacting the prospect because something changed about the offer or the product itself
According to a LinkedIn Pulse article, your e-mail can't just include information that the prospect already knows, it also must inform them about a change. This might be a new product line, change in licencing conditions, new benefits or special price offers. In any case, you have to have a reason why you're approaching the client again in the first place.
Mention the important clients you have in your portfolio
To make the prospect curious, include the portfolio of your VIP clients. Ideally, they should have been be acquired recently. Every prospect subconsciously wants to join the company of VIP customers.
Target the needs of the client
Every client has one main reason they are interested in the given product, and usually this is specific and personal. You should ideally know this reason from the first round of negotiation with the prospect, alternatively, you can try to guess it. The content of your e-mail, and especially its subject line, should reflect this reason.
Offer help instead of just selling
Don't present the product in your e-mail in a way that makes it clear that you are just trying to sell it. Build up your message around the idea of helping the prospect by solving their problems. The persona of the customer is the alpha and omega of the whole sales process, and this should be reflected even more in your second approach.
-mm-
Zkoušíte znovu oslovit klienta, který vás už jednou odmítl? Zde jsou čtyři tipy, jak na to
Produkty se vyvíjí, situace na trhu se neustále mění a lidé mění názory. Z těchto důvodů je žádoucí oslovovat po určité době klienty, kteří vás již jednou dříve odmítli, zvláště pokud jste při prvním neúspěšném jednání cítili, že zde existuje potenciál, že v budoucnu se zákazník rozhodne pozitivně. Jak by ale měl vypadat e-mail, kterým existenci vašeho produktu zákazníkovi připomínáte? Máme pro vás několik tipů.
Zmiňte, že se ozýváte, protože v nabídce nebo v produktu nastaly změny
Podle článku na LinkedIn Pulse je nutné, aby váš e-mail neobsahoval pouze informace, se kterými je již klient obeznámen, ale aby informoval o určité změně. Může se jednat o novou produktovou řadu, o změnu licenčních podmínek, o nových výhodách nebo o speciální slevové akci. Musíte ale mít důvod, proč klienta vůbec znovu oslovit.
Uveďte, které významné klienty máte ve svém portfoliu
Abyste podnítili zákazníkovu zvědavost, uveďte portfolio vašich významných klientů. Ideální je, pokud jste je získali v nedávné době. Každý klient podvědomě inklinuje k tomu být ve společnosti VIP zákazníků.
Útočte na potřeby klienta
Každý klient má jeden hlavní důvod, proč se o daný produkt zajímá. Většinou se jedná o zcela konkrétní, osobní věc. Ideálně byste měli tento důvod znát již z prvního kola jednání s klientem, případně byste jej mohli zkusit odhadnout. Obsah e-mailu, a především jeho předmět, by měl tento důvod reflektovat.
Neprodávejte – místo toho nabídněte pomoc
Neprezentujte ve vašem e-mailu produkt způsobem, ze kterého je jasné, že se jej pouze snažíte prodat. Vystavte obsah vaší zprávy okolo nabídky pomoci klientovi v podobě vyřešení jeho problémů. Osoba zákazníka je alfou omegou celého prodejního procesu, a opakované oslovení klienta by tento fakt mělo reflektovat o to více.
-mm-