-bb-
Schopnost organizací úspěšně vytěžovat marketingové kanály napříč celým spektrem se ukazuje jako zásadní pro období „nového normálu“. Společně s masivním přechodem na digitální kanály v posledních měsících mohou značky významně podpořit lepší zapojení publika, posílení důvěry a loajality.
Zde je šest klíčových změn, které značky v marketingové strategii aktuálně podnikají, a vyplácí se:
1. Posun marketingových a komunikačních cílů. Značky se dnes vedle zisku zaměřují také na posílení důvěry spotřebitelů. Aktivně komunikují například aktualizaci provozní doby, poskytují informace o ochraně zaměstnanců i zákazníků a bezpečnosti zdraví při práci. Ukazují, že dělají správnou věc.
2. Zrychlená potřeba větší personalizace. Zákazníci chtějí mít pocit, že je jim zpráva přizpůsobena, a to nelze provést automatizací typu {FIRSTNAME} v e-mailové šabloně. Organizace se stále více zaměřují na doručování správných zpráv na správném místě / na správném místě v pravý čas. Používání událostí nebo dat založených na chování k cílené komunikaci je aktuální cíl.
3. Používání SMS zpráv prudce stouplo. COVID-19 urychlil strategie digitální transformace. E-mail je tradiční způsob komunikace, ale s větší potřebou poskytovat včasné aktualizace se více firem zaměřuje na SMS. Potvrzení vyzvednutí a sdílení otevíracích hodin pro zákaznické segmenty jsou jen dva příklady posunu od e-mailu k SMS.
4. Zvýšená poptávka po řešeních péče o zákazníky na klíč. Rostoucí počet společností se obrací na technologii CcaaS (Contact Center as a Service) pomocí cloudových řešení. Tyto služby nabízejí schopnost komunikovat s cílovou skupinou na několika kanálech, včetně SMS, WhatsApp, Facebook Messenger, RCS aj.
5. Chatboty se staly nezbytnými nástroji. Vzhledem k tomu, že podpůrná centra byla během pandemie ochromena, došlo k nárůstu zavádění konverzačních chatbot projektů na podporu obrovského objemu nových žádostí. Tradiční call centrum je snadno ohromeno a chatovací roboti s AI jsou skvělým způsobem, jak efektivně odklonit základní požadavky a dotazy od zákazníků.
6. Zdravotní péče rostla, zatímco pohostinství a doprava klesaly. Když se podíváme na komunikaci podle odvětví, možná ne překvapivě vzrostl podle průzkumu společnosti Deloitte objem zdravotnictví v březnu oproti únoru o 39 %, v dubnu pak o dalších 29 %. Naproti tomu počty zákazníků v ubytovacích a dopravních odvětvích (jako jsou letecké společnosti, hotely a jejich poskytovatelé platforem, společnosti se sdílenými jízdami a půjčovny aut) dramaticky poklesly - v dubnu 50 % pokles.
Většina společností se v současnosti již zaměřila na digitální transformaci a omnichannel strategii. Podle průzkumu Deloitte se navíc marketéři domnívají, že vzhledem k aktuálně prohloubené digitální zkušenosti zákazníků zůstanou jejich požadavky vysoko a už se nevrátí na úroveň před pandemií. Jinými slovy: organizace si tak nemohou dovolit nabídnout špatné digitální zážitky. Naopak. Laťka se stále zvyšuje.
-bb-
Zdroj: Target Marketing Magazine - web amerického čaospisu o direct marketingu a komunikaci se zákazníky