V obchodě to funguje tak, že 20 % prodejců bere 80 % platů. Podívejme se podrobněji na důvody, proč jsou tito lidé tak úspěšní.
1. Nejlepší prodejci milují svou práci
Když vás práce baví, uděláte cokoliv, abyste se v ní zlepšili a byli nejlepší.
2. Vědí, co chtějí
Rozhodněte se, čeho chcete v životě dosáhnout. Poté se rozhodněte, jak má vypadat vaše kariéra a jak svého úspěchu docílíte. Pouze 3 % dospělých totiž mají své cíle napsané. A právě tito lidé jsou nejúspěšnější, ať už dělají cokoliv.
3. Jsou trpěliví
Máte-li cíle, musíte být vytrvalí a prokázat vůli je splnit. Nenechte se zastavit a jděte za svými sny.
4. Jsou ochotni se celý život učit
Právě hlava je největší devizou prodejců. Zavažte se k celoživotnímu vzdělávání a udržujte ji „v kondici.“ Choďte na kurzy, semináře a konference a nechte svou mysl zhodnotit všechny informace. Postupně se stanete nejcennějším člověkem ve své firmě.
5. Nejlepší prodejci umí správně využívat čas
V první řadě vždy prodáváte svůj čas – právě jeho alokace mezi různé aktivity rozhoduje o úspěchu. Zkuste si proto na každý den udělat seznam úkolů, ideálně již večer předem.
6. Naslouchají lídrům
Jděte za lídry, ne za těmi, kteří někoho následují. Berte si příklad z nejlepších z nejlepších. Nechte si od nich poradit, jak na sobě pracovat. Zjistěte jejich názory a postoje.
7. Vědí, že charakter je na prvním místě
Osobní charakter je to nejdůležitější, co ovlivní kvalitu života. I v obchodě je třeba budovat si důvěryhodnost – nelze uspět, pokud vám lidé okolo nebudou věřit.
Za zmínku v této souvislosti stojí i studie, dle které je důvěra nejdůležitějším faktorem, které od sebe odlišuje různé prodejce a různé společnosti.
8. Umí být přirozeně kreativní
Uvažujte o sobě nejen jako o člověku s vnitřním géniem. Zní to přehnaně, ale všichni máme schopnost dělat víc, než jsme dělali dosud, a všichni jsme v něčem prostě úžasní.
9. Jednají s ostatními tak, jak chtějí, aby se jednalo s nimi
Uvažují o sobě jako o zákazníkovi. Chápou, že je třeba jednat spolu na rovinu, strávit nějaký čas pohromadě a naslouchat si. Vědí, že každé řešení je třeba vysvětlovat postupně.
10. Úspěšní prodejci za svůj úspěch platí
Úspěch stojí těžkou práci. Konkrétně úspěch při prodeji znamená, že začnete dříve, pracujete více a zůstanete déle. Děláte to, čemu se průměrní lidé snaží vyhnout.
-th-