Umíte správně zapůsobit na zákazníky?

Zkušení obchodníci vědí, jak udělat dobrý dojem na zákazníka. Především nováčci však často neznají základní pravidla jednání se zákazníky nebo je zkrátka nedodržují. Jaká to jsou? V první řadě jde o kladný první dojem. Jestliže na zákazníka při prvním setkání zapůsobíte špatně, bude se vám to jen velmi špatně překonávat. Ujistěte se proto, že budete vypadat a jednat jako někdo, s kým by váš potenciální zákazník rád spolupracoval. Pomoci vám může příjemný pozdrav. Úsměv, stisk ruky a oční kontakt patří mezi klíčové devizy každého obchodníka.

Pozor na jména

Zákazníka vždy oslovujte jménem. Pokud se jedná o neobvyklé jméno, u kterého si nejste jisti výslovností, zeptejte se. Ukážete tím svůj zájem. Učte se také naslouchat. Vyvarujte se toho, abyste mluvili jen vy a jen o sobě. Zaznamenávejte si důležité informace, které se dozvíte. Patří sem i jména rodinných příslušníků nebo data narození. Díky těmto informacím budete později moci dokázat, že jste poslouchali a zajímáte se o zákazníka.

Pozitivní přístup

Vždy mluvte pozitivně. Odolejte jakémukoli pokušení kritizovat někoho před zákazníkem, i kdyby to byl váš konkurent. Kritika ostatních naznačuje, že máte postranní úmysly. Zachovejte si kladný přístup a upřímnou zvědavostí, energií a nadšením.

-kk-

Zdroj: BNET - americký server o managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BNET