Efektivní marketingová strategie by měla představovat celostní přístup, který bude zahrnovat veškeré e-maily zasílané zákazníkům, ať už marketingové, transakční nebo ze zákaznického servisu. To však může být pro firmy složité, nejsou-li vhodně strukturované.
Pouze centralizovaný přístup může firmě zajistit potřebnou viditelnost a kontrolu k zavedení a posílení e-mailové strategie napříč všemi odděleními a kanály. Když zašlete zákazníkovi marketingový e-mail, aniž byste vzali v úvahu jeho nedávný nákup nebo významnou žádost směrem k zákaznickému servisu, můžete podrýt váš vztah, který jste pracně budovali.
Článek shrnuje pět důvodů pro centralizaci, o kterých byste ve firmě měli diskutovat.
- Zlepšíte vztahy se zákazníky. Centralizovaná e-mailová platforma omezí počet a frekvenci odesílaných e-mailů, čímž pomůže eliminovat vyčerpání zaměstnanců, stížnosti a odhlašování zákazníků. Možnost krátkodobě stáhnout marketingové zprávy pro zákazníky, s nimiž se právě řeší závažné problémy, udělá také mnoho.
- Zvýšíte prodej. Díky centralizaci získáte hodnotný pohled na chování zákazníků napříč všemi odděleními, což lze využít k zasílání více relevantních a časově zacílených marketingových zpráv. Usnadní to také práci s transakčními daty, personalizaci e-mailů apod.
- Snížíte náklady na zákaznické služby. Každý telefonát do zákaznického centra snižuje ziskovost vašeho vztahu se zákazníkem. Centralizace pomáhá snižovat objem hovorů tím, že můžete problémy odhalovat v reálném čase.
- Udržíte konzistentní značku. Budování značky vyžaduje úzkou kontrolu nad tím, jak je firma vykreslována ve všech formách externí komunikace. Bez centralizovaného přístupu neexistuje způsob, jak zajistit konzistentní komunikaci značky.
- Maximalizujete doručitelnost e-mailů. Pokud nebudete vědět o e-mailech odesílaných jinými odděleními nebo je nedokážete kontrolovat, riskujete svou reputaci a konec e-mailů v antispamových filtrech poskytovatelů internetových služeb.
-kk-