Content Marketing Institute připravil ve spolupráci s MarketingProfs novou studii, která podrobně mapuje současnou praxi v content marketingu v oblasti B2B. Po jejím přečtení je zjevné, že tuto oblast marketingu ještě řada firem nemá zvládnutou. Stejně jako v jiných oblastech zde platí, že absence strategie vede k absenci efektivity.
Podívejme se nyní na osm překvapivých závěrů, které zmíněná studie přinesla a potvrzují, že se ještě dá ledacos vylepšit.
- Content marketing funguje jen pro méně než 10 % marketérů v B2B. (Otázka je, co pro tyto marketéry znamená slovo „funguje.“)
- Jen 44 % B2B marketérů má zdokumentovanou obsahovou komunikační strategii. Ostatní zjevně střílí naslepo.
- Ti, kteří mají strategii content marketingu, mají o 600 % vyšší pravděpodobnost, že se jim bude dařit.
- Osoba zodpovědná za content marketing existuje o 40 % pravděpodobněji v malé firmě než ve velké společnosti. Netřeba dodávat, že kde není zodpovědná osoba, tam nelze očekávat výsledek.
- Dvě třetiny marketérů v B2B vytváří nyní více obsahu než v loňském roce. Vzhledem k výše uvedeným informacím z toho vyplývá, že letos se střílí naslepo více než vloni.
- 7 z 10 B2B marketérů uvedlo, že nepoužívá tisk. Ano, jde o trend, ale pokud stejně uvažuje i konkurence, možná by právě tisk představoval zajímavou komunikační příležitost.
- 62 % respondentů se shodlo, že LinkedIn je efektivní médium. Ostatní sociální sítě hodnotilo pozitivně 30 či méně procent. Přesto počet marketérů, kteří ty ostatní média používají, vzrostl. Zjevně chybí schopnost určit, která média by se měla pro content marketing využívat a proč.
- Hlavním měřítkem pro hodnocení úspěšnosti content marketingu je počet návštěv webových stránek. Přitom právě tato informace sama o sobě ještě nemusí být pozitivní, mnohem důležitější jsou získané kontakty, atp.
-th-